Τρίμηνα της εγκυμοσύνης

1ο ΤΡΙΜΗΝΟ

Πρέπει να είστε προετοιμασμένοι ότι η ρουτίνα της ζωής σας αλλάζει (προς το καλύτερο). Η ανάπτυξη του εμβρύου μέσα σας συνοδεύεται από αρκετές ενοχλήσεις όπως κόπωση, πόνους στη μέση και χαμηλά στην κοιλιά, ναυτία, τάση προς έμετο, άγχος, υπερένταση (ενοχλήσεις που δεν υπάρχουν πάντα σε όλες τις γυναίκες). Σκεφτείτε ότι όλα είναι φυσιολογικά, βρείτε έναν τρόπο να χαλαρώνετε, ξεκουραστείτε περισσότερο και ενημερώστε με για οποιοδήποτε φόβο ή ανησυχία, για να συζητήσουμε τρόπους που θα κάνουν πιο εύκολη την εξέλιξη της εγκυμοσύνης σας.

Υπάρχουν ειδικές ασκήσεις που μπορείτε να κάνετε (συνεννοηθείτε με την Χριστιάνα τηλ. 6974441485). Προσέξτε τη διατροφή σας και προσπαθήστε να απολαύσετε αυτή τη μοναδική περίοδο της ζωής σας, για την οποία θα πρέπει να είστε υπερήφανη.

2ο ΤΡΙΜΗΝΟ

Συνήθως, το δεύτερο τρίμηνο είναι πιο εύκολο από το πρώτο. Η εξέλιξη της εγκυμοσύνης προκαλεί σημαντικές αλλαγές στο σώμα. Διογκώνεται η κοιλιά και η πρωινή αδιαθεσία καθώς και ό,τι άλλο σας έχει ενοχλήσει μέχρι τώρα μπορεί να εξαφανιστεί, αφού ο οργανισμός σας έχει προσαρμοστεί στην ανάπτυξη του εμβρύου. Είναι πολύ σημαντικό το ότι θα αρχίσετε να νιώθετε το έμβρυο να κινείται στην 22η εβδομάδα αν είναι το πρώτο σας παιδί και στην 18η εβδομάδα αν είστε πολύτοκος. Η ανάπτυξη του εμβρύου και η παρακολούθησή του με υπερήχους είναι εντυπωσιακή. Ο υπέρηχος και οι ειδικές μικροβιολογικές εξετάσεις επιβεβαιώνουν την κανονική εξέλιξη και προλαμβάνουν ανεπιθύμητες καταστάσεις. Από αυτές τις εξετάσεις καθορίζεται και η φροντίδα της εγκυμοσύνης σας.

3ο ΤΡΙΜΗΝΟ

Βρισκόμαστε πια σε μεγάλη εβδομάδα στην κύηση και μέχρι τον τοκετό πρέπει να γίνονται συστηματικά και ανά τακτά χρονικά διαστήματα εξετάσεις, οι οποίες αφορούν την κανονική υπερηχογραφική ανάπτυξη του εμβρύου, τον έλεγχο της πιέσεως, του βάρους και ορισμένων μικροβιολογικών εξετάσεων.

Το έμβρυο όπως μεγαλώνει έχει καταλάβει όλο το χώρο της κοιλιάς, με συνέπεια να πιέζονται τα όργανά σας και να δυσκολεύεστε στην αναπνοή, να έχετε συχνοουρία και όσο μεγαλώνει η εγκυμοσύνη να ακούτε λιγότερο το μωρό. Καλό είναι να παρακολουθήσετε μαθήματα ανώδυνου τοκετού, για να βοηθήσετε όσο γίνεται καλύτερα την εξέλιξη του τοκετού σας (Δις Χριστιάνα).

Θα πρέπει να τρώτε κανονικά τρία ημερήσια γεύματα, αποφεύγοντας την κοινή ρήση «να τρως για δύο», που είναι εξίσου επικίνδυνο για εσάς και για το έμβρυο. Σε όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, πρέπει να προσέξετε το βάρος σας να μην αυξηθεί περισσότερο από 12Kgr (ιδανικό είναι 1 Kgr περίπου το μήνα). Πρέπει να αποφεύγετε τα συμπληρώματα διατροφής, καθώς είναι τοξικά για το έμβρυο, όπως επίσης πρέπει να αποφεύγετε τις ολιγοθερμικές και τις χημικές δίαιτες.

3 μήνες πριν την σύλληψη και καθ' όλη τη διάρκεια της κυήσεως θα πρέπει να παίρνετε φυλλικό οξύ, μια βιταμίνη που βοηθάει πολύ στην κανονική ανάπτυξη του νευρικού συστήματος και στη σύγκλιση των κοιλοτήτων του εμβρύου.

Αν είστε χορτοφάγος, είναι αναγκαίο κατά τη διάρκεια της κυήσεως να τρώτε κρέας (ειδικά το λευκό), όπως επίσης αυγό, γάλα, τυρί, άπαχο γιαούρτι, φρούτα, ψωμί ολικής αλέσεως, χυμούς φρούτων, χαμομήλι και πολύ νερό. Να αποφεύγετε τα γλυκά, τα αναψυκτικά και το αλάτι.

Να ασκείστε περίπου μισή ώρα (όχι έντονα), να περπατάτε και αν κάνετε κάποιο σπορ να μην το αφήσετε. Γενικά προσπαθήστε να είστε δραστήρια.

Τέλος, να αποφεύγετε ό,τι και όποιον σας δυσαρεστεί.

χρήσιμες συμβουλές για την εγκυμοσύνη και την έγκυο

συμβουλές για τη μητέρα

συμβουλές για κάθε γυναίκα

υπολογισμός βασικού μεταβολισμού

δείκτης μάζας σώματος

υπολογισμός γόνιμων ημερών

ημερομηνία τοκετού

υπολογισμός ύψους παιδιού