Εγκυμοσύνη και διατροφή

Θα πρέπει να τρώτε κανονικά τρία ημερήσια γεύματα, αποφεύγοντας την κοινή ρήση «να τρως για δύο», που είναι εξίσου επικίνδυνο για εσάς και για το έμβρυο. Σε όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, πρέπει να προσέξετε το βάρος σας να μην αυξηθεί περισσότερο από 12Kgr (ιδανικό είναι 1 Kgr περίπου το μήνα). Πρέπει να αποφεύγετε τα συμπληρώματα διατροφής, καθώς είναι τοξικά για το έμβρυο, όπως επίσης πρέπει να αποφεύγετε τις ολιγοθερμικές και τις χημικές δίαιτες.

3 μήνες πριν την σύλληψη και καθ' όλη τη διάρκεια της κυήσεως θα πρέπει να παίρνετε φυλλικό οξύ, μια βιταμίνη που βοηθάει πολύ στην κανονική ανάπτυξη του νευρικού συστήματος και στη σύγκλιση των κοιλοτήτων του εμβρύου.

Αν είστε χορτοφάγος, είναι αναγκαίο κατά τη διάρκεια της κυήσεως να τρώτε κρέας (ειδικά το λευκό), όπως επίσης αυγό, γάλα, τυρί, άπαχο γιαούρτι, φρούτα, ψωμί ολικής αλέσεως, χυμούς φρούτων, χαμομήλι και πολύ νερό. Να αποφεύγετε τα γλυκά, τα αναψυκτικά και το αλάτι.

Να ασκείστε περίπου μισή ώρα (όχι έντονα), να περπατάτε και αν κάνετε κάποιο σπορ να μην το αφήσετε. Γενικά προσπαθήστε να είστε δραστήρια, καθώς και να αποφεύγετε ό,τι και όποιον σας δυσαρεστεί.

Αν έχετε δυσκοιλιότητα, ένα έως δύο ποτήρια νερό πριν το πρόγευμα, μια κουταλιά μέλι μετά, ένα ακτινίδιο ή ένα σύκο, αλλά και τα χόρτα λύνουν συνήθως το πρόβλημα. Αν αυτό επιμένει, θα πρέπει να επικοινωνήσουμε για να σας συστήσω κάποιο από τα υπακτικά φάρμακα που επιτρέπονται.

Μετά από κάθε φαγητό είναι απαραίτητο το καλό πλύσιμο των δοντιών.

Βαφές μαλλιών, περμανάντ, εντομοκτόνα και λοιπές χημικές ουσίες στο πρώτο τρίμηνο μπορεί να επηρεάσουν την ανάπτυξη του εμβρύου.

χρήσιμες συμβουλές για την εγκυμοσύνη και την έγκυο

συμβουλές για τη μητέρα

συμβουλές για κάθε γυναίκα

υπολογισμός βασικού μεταβολισμού

δείκτης μάζας σώματος

υπολογισμός γόνιμων ημερών

ημερομηνία τοκετού

υπολογισμός ύψους παιδιού