Περιποίηση της εγκύου

Η περιποίηση της εγκύου

 Σώμα

Όλες οι μέλλουσες μαμάδες ανησυχούν για το σώμα τους. Μπορεί επίσης να νιώθουν κατάθλιψη για τις αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα τους. Οι περισσότερες αλλαγές εξαφανίζονται μετά τον τοκετό, με λίγη γυμναστική και με σωστή διατροφή το σώμα σας θα ξαναβρεί τη φόρμα του. Το γεγονός ότι είστε έγκυος όχι μόνο δεν αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα, αλλά είναι ένας επιπλέον λόγος για να αισθάνεστε ακόμα πιο όμορφες.

Αναμφισβήτητα καθοριστικό ρόλο θα παίξει και ο σύντροφός σας, καθώς και ο τρόπος που μοιράζεστε τις μικρολεπτομέρειες της καθημερινότητάς σας. Πολύ σημαντικό είναι να μην αλλάξει η συμπεριφορά τού συντρόφου σας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Φροντίστε να περνάτε όμορφες στιγμές μαζί, με σωματική αλλά και ψυχική επαφή. Όλα αυτά θα κάνουν την έγκυο να νιώσει όμορφα.

 Ντύσιμο

Σε αυτή την τόσο ευαίσθητη περίοδο της ζωής σας είναι βασικό να αισθάνεστε άνετα και να νιώθετε όμορφα. Το σώμα σας μετά τον τοκετό θα επανέλθει, μέχρι τότε όμως μπορείτε να δώσετε ιδιαίτερη έμφαση στο ντύσιμό σας. Διατηρήστε το στυλ σας και τη θηλυκότητά σας και επιλέξτε ρούχα που σας κολακεύουν και με τα οποία θα αισθάνεστε άνετα. Ο τρόπος ντυσίματος αλλά και το τι θα φοράτε (φόρμες, φουστάνια ή παντελόνια με λάστιχο), εξαρτώνται από τη διάθεσή σας αλλά και τις επιλογές σας. Φροντίστε τα ρούχα που θα επιλέξετε να είναι άνετα και δροσερά, γιατί κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης θα ζεσταίνεστε περισσότερο. Ψάξτε για ρούχα από βαμβάκι ή από φυτικές ίνες.

 Δέρμα

Στον οργανισμό σας αυτή την περίοδο υπάρχει αύξηση των ορμονών και γι' αυτό το δέρμα σας φαίνεται πιο απαλό, φωτεινό και  πιο «ζωντανό». Παρόλα αυτά, επειδή το δέρμα αρχίζει να τεντώνεται και η επιδερμίδα γίνεται πιο ευαίσθητη, χρειάζεται περισσότερη φροντίδα. Καθαρίστε το δέρμα του προσώπου σας με μια λοσιόν, κατά προτίμηση χωρίς οινόπνευμα, και απλώστε μετά την ενυδατική σας κρέμα. Για το υπόλοιπο σώμα, χρησιμοποιήστε θρεπτικές κρέμες με ελαστική δράση για να το διατηρήσετε ελαστικό και βελούδινο και να αποφύγετε τη δημιουργία ραγάδων.

Ξεκινήστε από τους πρώτους μήνες της εγκυμοσύνης να κάνετε μασάζ στο στήθος και στην κοιλιά, με μια κρέμα που θα αυξήσει την ελαστικότητα του δέρματός σας.

 Μαλλιά

Οι ορμόνες που παράγει τώρα το σώμα κάνουν τα μαλλιά σας πιο δυνατά και πιο πυκνά. Μια κούρα ή μια μάσκα μαλλιών μια φορά την εβδομάδα θα τους δώσει ακόμα μεγαλύτερη λάμψη. Ωστόσο, δεν βελτιώνονται όλα τα μαλλιά, οπότε αν τα μαλλιά σας παραμείνουν λιπαρά, να τα λούζετε πιο συχνά με ένα απαλό σαμπουάν. Αν παραμείνουν ξηρά, αποφύγετε να τα βουρτσίζετε πολύ δυνατά και χρησιμοποιήστε ένα μαλακτικό μαλλιών μετά το λούσιμο. Θα ήταν προτιμότερο αυτή την περίοδο να αποφύγετε τις βαφές και την περμανάντ. Διαλέξτε ένα κούρεμα που να σας πηγαίνει και να είναι πρακτικό, για να μπορείτε να περιποιείστε τα μαλλιά σας εύκολα.

 Δόντια - Νύχια

Τα δόντια σας αυτή την περίοδο είναι πιο ευαίσθητα. Ο οργανισμός σας χρησιμοποιεί πολύ ασβέστιο και έτσι είναι πιο εύκολο τα δόντια να αποκτήσουν τερηδόνα. Πρέπει να τα πλένετε μετά από κάθε γεύμα και να επισκέπτεστε τον οδοντίατρο τακτικά. Επίσης, τα νύχια σας μπορεί να σπάνε πιο εύκολα. Χρησιμοποιήστε πάντα γάντια για τις μικροδουλειές που θα κάνετε στο σπίτι.

Σας συμβουλεύουμε να προσέχετε τον εαυτό σας και τη διατροφή σας και να φροντίζετε να ξεκουράζεστε αρκετά.

χρήσιμες συμβουλές για την εγκυμοσύνη και την έγκυο

συμβουλές για τη μητέρα

συμβουλές για κάθε γυναίκα

υπολογισμός βασικού μεταβολισμού

δείκτης μάζας σώματος

υπολογισμός γόνιμων ημερών

ημερομηνία τοκετού

υπολογισμός ύψους παιδιού