Ασκήσεις και εγκυμοσύνη

Για μια καλή πορεία της εγκυμοσύνης, βασικό είναι ο συνδυασμός της ήρεμης ζωής, της ισορροπημένης διατροφής και της άσκησης με μέτρο. Όταν δεν υπάρχουν ειδικά προβλήματα, η πιο κατάλληλη φυσική άσκηση είναι το περπάτημα. Το περπάτημα βοηθά στην καταπολέμηση σχηματισμού κιρσών, αφού αυξάνεται η κυκλοφορία του αίματος και ενισχύει τους μυς του υπογαστρίου και των ποδιών. Εφοδιαστείτε με άνετα παπούτσια και περπατήστε στο πάρκο της γειτονιάς σας, παρέα με το σύντροφό σας.

Οι πόνοι κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, οι πόνοι του τοκετού και η γέννα έχουν αυξημένες απαιτήσεις από το σώμα σας. Κάνοντας κάποιες εύκολες ασκήσεις θα χαλαρώσετε, αλλά και θα βοηθήσετε το σώμα σας να επανέλθει στους κανονικούς του ρυθμούς και στις κανονικές του διαστάσεις μετά τη γέννηση του μωρού σας. Ακόμα και αν δεν σας αρέσει να γυμνάζεστε, προσπαθήστε να κάνετε τις ασκήσεις που περιγράφονται παρακάτω. Ενισχύουν τις αρθρώσεις και τους μυς και προετοιμάζουν για τις ωδίνες του τοκετού. Πριν αρχίσετε να γυμνάζεστε συμβουλευτείτε το γιατρό σας.

 Άσκηση 1η - Ενίσχυση της λεκάνης
Πλαγιάστε ανάσκελα με τα γόνατα λυγισμένα. Σφίξτε στο μέρος της λεκάνης, σταματήστε για λίγο, χαλαρώστε και επαναλάβετε.

 Άσκηση 2η - Ανασήκωμα της λεκάνης
Ακουμπήστε στα χέρια και στα γόνατα. Κρατήστε την πλάτη ίσια. Μαζέψτε τους μυς της κοιλιάς, σφίξτε τους μυς των γλουτών και σιγά-σιγά φέρτε τη λεκάνη προς τα εμπρός και εκπνεύστε. Μείνετε σε αυτή τη στάση για λίγα δευτερόλεπτα, μετά εισπνεύσετε και χαλαρώστε. Επαναλάβετε αρκετές φορές.

 Άσκηση 3η - Για τους μηρούς, τη ράχη και τη λεκάνη
Καθίστε με την πλάτη ίσια και τα πέλματα ενωμένα. Οι φτέρνες πρέπει να είναι κοντά στο σώμα σας. Πιάστε σφιχτά τους αστραγάλους σας και πιέστε με τους αγκώνες των χεριών σας τους μηρούς προς τα κάτω. Μείνετε στη στάση αυτή για 20 δευτερόλεπτα. Επαναλάβετε αρκετές φορές.

Αν δυσκολεύεστε να κάνετε αυτήν την άσκηση, μπορείτε να τοποθετήσετε κάτω από τους μηρούς σας από ένα μαξιλάρι.

Επίσης, μια εύκολη παραλλαγή αυτής της στάσης είναι η στάση "οκλαδόν". Μπορείτε να κάνετε μια από τις τρεις παραλλαγές εναλλάξ.

χρήσιμες συμβουλές για την εγκυμοσύνη και την έγκυο

συμβουλές για τη μητέρα

συμβουλές για κάθε γυναίκα

υπολογισμός βασικού μεταβολισμού

δείκτης μάζας σώματος

υπολογισμός γόνιμων ημερών

ημερομηνία τοκετού

υπολογισμός ύψους παιδιού